woensdag 2 november 2011

ik leef nog !

't Is niet te geloven ! Bijna dagelijks denk ik aan deze blog, maar 't komt er gewoonweg niet van :s. Ik heb meestal wel ideetjes voor topics, maar dan heb ik geen foto's. Mijn foto's blogklaar maken kost altijd zoveel tijd dat ik het meestal maar opgeef. Maar bon, soit !
Ik zit voor 't moment nogal met naaikoorts. De stof vliegt hier rond. Ik ben ondertussen 2 keer naar 't Stoffenspektakel geweest, eerste keer in Mechelen en vorige zondag in Mons. En ik heb zelfs al een paar dingen genaaid ! Moeilijk te geloven hé :)
Vandaag ehb ik 2 Aladdin-broeken genaaid voor mijn meisjes. Die voor Ælfeirinn was helemaal ok, maar voor Keridwen is ze veel te lang geworden, dus dat wordt herbeginnen... Morgen wordt die voor Drenig ineengestoken. 't Is tenslotte zijn idee. Hij heeft ondertsusssen al 3 probeersels die wel ok zijn, maar ook weer niet helemaal wat hij verwachtte. Het laatste probeersel heeft zijn goedkeuring gekregen, alleen nog ietske bredere pijpen, dus wat meer poefen en dan die kleur hé mama : 1 pijp zwart, de andere geel, met gele ponponnekes aan de zwarte pijp en zwarte ponponnekes aan de gele pijp... Waar haalt da kind dat toch vandaan ? Enfin, zolang hij zich er goed bij voelt ga ik niet klagen zenne !  Voor wie het zich afvraagt, voor de meisjes zijn de broeken gewoon lichtroze (Æ) en fuschia (K). Ook met ponponnekes natuurlijk wat had je gedacht ?!
Verder heb ik voor Keridwen ook een Bubbelkleed gemaakt. Ben min of meer op dit patroon/tutorial afgegaan, maar heb het aangepast aan mijn meisje. Achteraan is er een druppelvormige opening, wat Keridwen héél mooi vindt, maar " 't is wel koud hé mama".  Fototjes gemaakt met de telefoon (dat gaat rapper ;) )
Verder ook nog een So Jackie kleedje gemaakt voor Ælfeirinn, volgens dit patroon. Toen het kleedje bijna af was, zeg ik aan ons juffrouw dat ik alleen nog knoopjes en knoopsgaten moet naaien, antwoord zij toch zeker dat ze dat niet wil, dat het een rits moet zijn ! Pfff, heb ik meteen nog een dag langer werk gehad. Maar ze is wel blij, en dat maakt veel goed :)
Voilà, dat was het voor vandaag. 'k Hoop wat sneller terug te zijn dan wat ik gewoon ben, maar ik beloof niks :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten